15.07.2009

Recenzie (mult) intarziata

Trebuia sa scriu postul asta mai demult. Il scriu acum pentru ca a inceput sa se ridice ceata ce m-a inconjurat in seara aia.. E vorba de concertul mult asteptat al O.C.S.-ului in Cimishaua. Concert la care au venit insotiti si de catre Dj Marika. La cum pareau ca se vor desfasura fortele, concertul promitea multe. Si cu asta a ramas din pacate o promisiune neonorata si dezamagitoare. Recunosc ca aveam temeri de la inceput. Si inca o data, pentru a nu stiu cata oara in viata am avut dreptate. Incepand cu data aleasa si terminand cu locatia. Optiunea mea fusese Setup Venue, dar s-a ales The Note.. Local prea fancy totusi pentru fanii timisoreni ai formatiei. Care spre deosebire da fanii bucuresteni, care au platit biletul la concert de 35 de roni, 'fanii' timisoreni, aia 20 cati au fost, abia daca i-a lasat inima sa dea 20 roni, pret in care era inclus si albumul.
Concertul a fost ok, in afara faptului ca Dan era iar praf si interactiunea cu provincialii abia daca a fost. In schimb interactiona cu Cezar pe care l-a intrebat la un moment dat 'ce dracu cautam aici?!'
Mi se pare normal sa zica o chestie din asta. Cum altfel sa canti in fatza unui public care te facea sa te simti ca o formatie de cafenea. Abia dupa ce au inceput sa se alocileze un pic, oamenii pareau ca se distreaza. Slava alcoolului si altor cacaturi 'ajutatoare' nu? Ca pe sec nimeni nu mai stie sa se distreze..
Atmosfera s-a mai relaxat spre sfarsit, cand s-au cantat si cateva piese la care stia si publicul versurile. Sfios ce-i drept dar cantau si ei cu vocalu. Pacat insa de primirea facuta OCS-ului care in urma cu doi ani a spus ca nu or sa mai concerteze in Timi. Uite ca s-au intors si asta le-a fost multamul publicului pentru prestatia noului album. Care recunosc, l-am ascultat cap coada abia acum 2 zile. Poate si din frica ca s-ar putea sa nu sune la fel de ok ca albumele precedente, si vroiam sa raman cu piesele alea faine si vechi. Dar Jiji, managerul lor, nu-mi spunea prostii anul trecut in Vama cand zicea ca asta o sa fie cel mai bun album OCS. Asa e. Sunt total de acord. Este un album in care OCS-ul pare ca ajuns la maturitatea muzicala. Atat prin sound-ul si piesele foarte bine lucrate cat si prin afisarea aparentei de o formatie bine inchegata.
O singura piesa mi se pare de umplutura, dar si aia incepe sa-mi placa (gorila). Piese una si una, foarte sincere si care vin din corazon. Eu asta apreciez la o formatie, sinceritatea si naturaletea cu care canta. Nu ma intereseaza daca vocalu cade lat pe scena si nu mai e in stare sa presteze pentru publicul platitor. Pare lipsa de respect, dar cand 'fanii' ieseni
tipa catre formatie apelative gen 'bai drogatule' si 'rusinie' si alte elemente din vocabularul zonei, pai atunci mai bine ca nu s-a obosit sa cante.
OCS-ul e o formatie cu caracter dificl. Mai mult decat atat is bucuresteni (constanteni de fapt), deci tre sa stii sa te astepti la orice din partea lor. Sa faca cel mai jenant concert ever sau sa faca cel mai bun concert ever. Consider ca tocmai asta face parte din farmecul lor si ma duc cu placere si drag ori de cate ori am posibilitatea sa-i vad