19.01.2009

''O spun să mă audă şi plin de floare pomul: "Şi din mormânt voi spune mulţimii adevărul"

Automobilul a mai facut o victima. Este vorba de poetul basarabean Grigore Vieru. Acesta a decedat duminca la spitalul de urgenţă din Chişinău, la ora 1.30. Pe 14 februarie urma să împlinească 74 de ani. Grigore Vieru se întorcea de la un concert organizat în sudul Moldovei, în memoria lui Eminescu. Grigore Vieru s-a nascut la 14 februarie 1935 in Pererita, fostul judet Hotin, azi Republica Moldova. Membru de onoare al Academiei Române, din 1990, Grigore Vieru a fost propus pentru Premiul Nobel pentru Pace. Laureat al multor premii pentru poezie, în anul 2000 a primit din partea Guvernului României Medalia "Eminescu - 150 de ani de la naştere".Este tragic cum ne mor oamenii de valoare in accidente atat de stupide. Grigore Vieru va ramane mereu in inima celor care i-au conoscut lucrarile si a generatiilor care il vor cunoaste!




Litanii pentru Orgă - fragment

Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici macar nu te urasc
Cum te blestema unii, vreau sa zic,
La fel cum lumina parasc.

Dar ce-ai face tu si cum ai trai
De-ai avea mama si-ar muri,
Ce-ai face tu si cum ar fi
De-ai avea copii si-ar muri?!
Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici macar nu te urasc.
Vei fi mare tu, eu voi fi mic,
Dar numai din propria-mi viata traiesc.
Nu frica, nu teama
Mila de tine mi-i,
Ca n-ai avut niciodata mama,
Ca n-ai avut niciodata copii
(Grigore Vieru).

Niciun comentariu: